Nasvet Sintala Eko: Kako pomembno je stranišče?

Kaj imajo skupnega trgovine, šole, nakupovalni centri, poslovne stavbe, fakultete, počivališča na avtocestah in bencinske črpalke? V vseh naštetih stavbah je prostor, ki je za vsakogar nujen, vendar se ga pogosto odriva na stran. To je seveda stranišče.

Vzdrževanost in stanje stranišča v javni uporabi imata velik vpliv na mnenje o celotni stavbi in podjetju oziroma organizaciji, ki ima prostore v njej, je pokazala nedavna ameriška raziskava. Slabo vzdrževano stranišče tako meče zelo slabo luč na poslovno kompetentnost, se strinja tudi Anica Škraba iz podjetja za upravljanje in čiščenje Sintal Eko.

Clanek Pomen vzdrzevanih stranisc Sintal Eko upravljanje

Pomen vzdrževanih stranišč je velik, pravijo v podjetju Sintal Eko (upravljanje, čiščenje)

Raziskovalci so ugotavljali tudi, kakšne posledice ima takšen vtis. “Ne le, da so zanemarjeni toaletni prostori neprijetni in odvračajoči za stranke in zaposlene, slabo luč mečejo na ugled organizacije oziroma podjetja na splošno,” trdi Jon Dommisse iz družbe Bradley, ki je vseameriško anketo naročilo.

73 % potrošnikov meni, da je slabo stranišče znak za slab menedžment.

69 % jih pravi, da negativno vpliva na njihovo mnenje o podjetju/organizaciji.

65 % jih meni, da je organizaciji
vseeno za stranke.

61 %  pravi, da dajejo vtis, da je organizacija lena ali površna.

64 % pravi, da bodo ali dobro razmislili o tem, ali še kdaj priti v stik s takim podjetjem, ali pa se mu kar izognili.

Slabo stanje stranišča pa lahko med drugim vpliva tudi na higieno drugje v organizaciji, denimo pisarnah, kuhinji, prodajnih prostorih, saj si zaradi umazanih pip ali umivalnikov ali odsotnosti mila in brisač ljudje enostavno ne umijejo rok, kot bi bilo treba. (Vir: www.ifma.com; Coming Clean)

Vse slabše ali vse bolje?

“Kar 63 odstotkov anketiranih Američanov je imelo lani zelo neprijetno izkušnjo z javnim straniščem zaradi slabega stanja. Leto prej je imelo takšne slabe izkušnje 51 odstotkov vprašanih,” pravi Dommisse. Premike glede stanja stranišč ugotavlja tudi sanitarna inženirka Sintala Eko Anica Škraba. Podjetje za upravljanje in čiščenje Sintal Eko je med drugim tudi strokovnjak za čiščenje sanitarnih prostorov. “Varčevanje v zadnjih letih se odraža tudi na področju čiščenja sanitarij: nekateri naročniki naročajo storitve vse bolj skope storitve; manjše ekipe čistilnega osebja za vedno manj časa,” pravi.

“Ne bi pa bilo prav metati vse v isti koš. Vse je odvisno od naročnika, uporabnikov, dežurstva, prisotnosti čistilnega osebja v sanitarijah, režima, ki je zahtevan ipd.,” doda ga. Škraba iz Sintala Eko.

Istočasno se nekateri toaletni prostori nadstandardizirajo. “Namešča se razna dezinfekcijska sredstva za sedišča školjk, da se ustvari občutek očiščene deske, pa samočistilne WC deske, v vedno več sanitarijah se predvaja glasba,” drugo plat medalje razloži sanitarna inženirka. ” Še vedno pa uporabniki opazijo, ko so podajalniki za WC papir prazni.”

Domisse poleg ustreznega čistilnega in vzdrževalnega servisa svetuje vgradnjo sodobnih naprav in materialov, ki lahko bistveno pripomorejo k dobremu vtisu, pa tudi dolgoročnejši vzdrževanosti. “Danes so denimo praktično nujne naprave z brezkontaktnim upravljanjem, saj so enostavne za uporabo, pomagajo uporabnikom izogniti se dotikanju površin v stranišču, zmanjšujejo prenašanje bakterij in pripomorejo k splošni higieni,” pravi.

Svetuje tudi uporabo trajnostnih in hkrati bolj vzdržljivih materialov, tudi recikliranih, ki so zelo obstojni, enostavni za vzdrževanje in poleg vsega manjše breme za okolje. Pomemben je tudi njihov videz.

Kaj je torej najbolj pomembno?

Anica Škraba iz Sintala Eko lastnikom stavb polaga na srce naslednje nasvete. “V toaletnih prostorih so pomembni čistoča, vzdrževanost, urejenost, opremljenost z ličnimi podajalniki za sanitarni material, ki brezhibno delujejo in so polni (za toaletni papir, brisače, milo, …), ljudje opazimo tudi prijeten vonj, povezan s čistočo, ustrezno nameščene in praznjene koše za odpadke, tudi nameščene kljuke za obešanje torbic in tako dalje.” V bolj obiskanih toaletnih prostorih je smiselno dežurstvo – tako da v obratovalnem času poteka kontinuirana kontrola.

Na stanje sanitarij vplivajo tudi manj kakovostna sedišča toaletnih školjk, ki se kljub ustreznemu čiščenju grdo obarvajo. Slabo so videti tudi neustrezno vzdrževane, ki so lahko tudi iz dražjih materialov, vendar denimo zaradi napačnega čistila poškodovane.

This entry was posted in Čiščenje, Upravljanje, Varnost and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *