Varovanje šol – Avtoriteta brez razkazovanja mišic

“Pri fizičnem varovanju šole je najbolj pomembno, da zna varnostnik vzpostavljati red brez razkazovanja mišic,” je povedal Žarko Cener, operativni vodja Sintala v Ljubljani, ki dobro ve, kako je z varovanjem šol v praksi.

varovanje_v_soli_1

Njegovi fantje skrbijo za nemoteno izobraževanje v dveh ljubljanskih srednjih šolah. “Zanimivo je, da naročniki pogosto zahtevajo točno določenega varnostnika. Redki so namreč taki, ki znajo dovolj dobro komunicirati z dijaki,” je dodal Cener.

Delo zahteva avtoriteto, toda spoštovanja si nikakor ne smemo pridobivati s silo in grožnjami. Gre za obojestransko spoštovanje, tega odnosa pa z dijaki nikakor ni zmožen vzpostaviti vsak. Varnostnik ne sme biti agresiven, hkrati mora vzbujati spoštovanje, najbolje pa je, da se ob tem zdi, da ga sploh ni, kar je nedvomno zelo zahtevna kombinacija, ki jo znajo doseči redki.

“Predvsem srednje šole se spopadajo z veliko težavnimi varnostnimi situacijami. Trenutno pa se nekatere ukvarjajo še s tem, kako financirati varnostnika, saj je država z varčevalnimi zakoni oklestila namensko financiranje. V šolah se dobro zavedajo težav, ki se lahko pojavijo v odsotnosti varnostnika. Varnostniki v šoli se morajo ukvarjati z najrazličnejšimi težavami, od vandalizma do kraj, preganjanja kadilcev iz in izpred šol (na celotnem območju šole je kajenje prepovedano), s pretepi, izsiljevanji in celo preprodajo drog.

 

varovanje v šoli - varnostnik

Varnostniki v šoli morajo imeti odlične profesionalne in medčloveške sposobnosti.

Varovanje ni luksuz, temveč investicija za preprečevanje škode, tudi gmotne. “Zlasti v novejših oziroma obnovljenih poslopjih lahko materialna škoda zaradi kraj in vandalizma, ki se razmahneta v odsotnosti varovanja, hitro preseže strošek varnostnika.” Varnostnik tako deluje predvsem preventivno.

varovanje_v_soli_2

Predpisano le požarno

“Protivlomnega sistema in videonadzora v šoli zakon ne predpisuje niti prepoveduje. Ni posebnega predpisa, kako mora biti oziroma ne sme biti zaščitena šola,” je povedal Sintalov projektant Robert Klavs. “Se pravi, da nikjer ne piše, koliko varnostnih senzorjev ali kamer mora biti nameščenih v stavbi.” Zaščita proti vandalizmu, kraji itd. je torej odločitev vodstva šole, to pa ne velja za požarno varovanje, ki ga ureja požarna zakonodaja. “Požarno varovanje se uredi glede na opravljeno študijo. Če je v tej ugotovljeno, da je požarno varovanje potrebno, je obvezno. Investitor se ne more odločiti, da požarnega varovanja ne potrebuje. Lahko pa se odloči, in takih primerov je v praksi kar nekaj, za nadstandardno varovanje,” je pojasnil Klavs. Protivlomni sistem in videonadzor morata biti seveda v skladu z vsemi zakoni in predpisi, ki tudi sicer urejata to področje.

Vedno v skladu s strogo zakonodajo

Podatki, ki jih zberejo videonadzorne kamere, morajo biti obravnavani v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov. Zelo so uporabni pri razčiščevanju dogodkov, pri čemer sodelujejo pedagogi. Cener pa je dodal, da je varnostniku lahko v veliko pomoč pri delu spremljanje žive slike. “Sploh v večjih šolah, saj varnostnik ne more biti na več koncih naenkrat, na videu pa lahko vidi, da se kje dogaja kaj sumljivega. Tako lahko hitro posreduje,” je razložil.

varovanje_v_soli_3

 

Največkrat kamere in senzorji

Običajno varnostni sistem v šoli sestavljajo videonadzor in protivlomni senzorji. Direktor fizičnega varovanja Denis Černjavski je povedal, da se v šolah kamere še vedno premalokrat uporabljajo, gre pa za učinkovit sistem.

S tem se strinjata tudi Cener in direktor projektive Igor Rot, ki sta dodala, da gre tako za možnost rekonstrukcije dogodkov, ko pride do neželene situacije, kot tudi za funkcijo preprečevanja kaznivih in drugih neželenih dejanj, saj nepridiprave že to, da jih bo ujela kamera, odvrača od dejanja. Kamere ponavadi spremljajo dogajanje na hodnikih in zunanjih površinah šole, s protivlomnimi senzorji pa so opremljena okna in vrata.

Na nekaterih šolah v prostorih, kjer imajo vrednejše stvari, recimo v računalniških učilnicah ali kabinetih, vgrajujejo tudi kontrolo pristopa. Učilnice med odmori zaprejo, ker je takrat največja nevarnost kraje. Praviloma gre za učence drugih šol. Tukaj se spet izkaže prednost stalnega varnostnika, saj po določenem času pozna učence tudi v večjih šolah in ve, kateri “spadajo” na šolo in kateri ne. Šole, ki dajejo prostore v najem, pa se pogosto odločajo za merilnike frekvence prehodov, s katerimi ugotavljajo, koliko oseb je bilo kdaj na objektu.

Situacija pri nas sicer ni tako huda, da bi se morali učenci identificirati na vhodu, tudi njihove osebne prtljage ne pregledujejo niti jim ni treba skozi detektor kovin in drugih snovi.

Vse bolj predrzni

“Prisotnost varnostnika na šoli nedvomno prispeva k višji varnosti,” meni Denis Černjavski. V šolah opažajo, da so učenci vse bolj drzni in predrzni, na splošno je vse več kraj, vandalizma in tudi drog. “Včasih mora varnostnik celo koga pospremiti iz razreda, saj mu učitelji niso kos,” je dodal Černjavski.

This entry was posted in Varnost, Varovanje. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *